.

Utställare

Det är våra partner och utställare som möjliggör Nordens största konferens om insamling och givande. Under Insamlingsforum har ni möjlighet att träffa dem på plats. Scrolla ner för att se alla utställare!

Huvudpartner 2024

Läs mer om 21grams här.

Partners 2024


Läs mer om NGO|PRO och Inpay

UTSTÄLLARE 2024

Axenon

Axenon är en Salesforce partner baserad i Stockholm och Oslo/Stavanger som erbjuder personlig service på svenska. Axenon är en del av The North Alliance (NoA) som är ett nordiskt byrånätverk som arbetar med digitala lösningar inom kommunikation, design och teknologiutveckling. Axenon har i samarbete med ett tjugotal ideella organisationer skapat ett unikt tillägg till Salesforce Non Profit Cloud för att stödja de specifika behoven ideella organisationer i Sverige har för att hantera sin verksamhet och engagera sina givare. Denna lösning gör det möjligt för ideella organisationer av alla storlekar att få tillgång till en 360° vy över sina givare och engagera dem.

Läs mer om Axenon här.

Berghs School of Communication

Läs mer om Berghs School of Communication här

BetterNow

 
We have a simple and clear mission: To make the world more generous. And enabling anyone to start a fundraiser is the first step to achieve this goal. We believe that if we can change the way fundraising is perceived, we can help more of the world’s wealth be donated to charities.

BetterNow provides white label digital fundraising solutions for charities and has more than 10 years of experience within Peer-to-Peer fundraising, Crowdfunding, In-Memory Fundraising and Sports Fundraising Events. We are at the forefront of fundraising technology and in 2021 we became the first machine learning enabled P2P fundraising platform.

Read more about Betternow here.

Seminar: The state of P2P fundraising in 2024
In this session, Jesper from BetterNow will take us through a deep dive into data on P2P fundraising in Scandinavia. We will see trends among donors and supporters and what makes a good P2P fundraiser.
 
We will be aiming to understand which campaigns work in 2024, where opportunities may lie, and where we should update our beliefs about how P2P fundraising works when it works best.

Giwe

GIWE är det datadrivna och effektiva sättet när ni vill skapa fler stabila månadsgivare eller medlemmar. Vi är stolta över att vi idag hjälper era branschkollegor, såsom bland annat Räddningsmissionen, att generera stabila intäkter med högre effektivitet jämfört med tidigare. Genom att ta hänsyn till potentiella givares beteende, levererar GIWE den bästa personifierade upplevelsen som leder till nya autogiromedgivanden. Hör av er för att få en demo baserad på just ert varumärke.

Läs mer om Giwe här

iRaiser

iRaiser offers fundraising tools to charities, empowering them to raise more donations online. iRaiser serves over 750 organizations worldwide such as WWF, Red Cross, Doctors Without Borders, Unicef, Greenpeace, among many others in 18 countries. Since 2012, iRaiser has facilitated organizations in generating over 2 billion euros in donations, establishing itself as a leading force in the European online fundraising market.

Läs mer om iRaiser här.

Kivra

Väx med oss
Över halva landet vill ha sin post i Kivra. Med oss får ni en trygg plattform som kan öka insamlingen och sänka kostnaderna. Nå fler, i alla åldersgrupper. Vi hjälper er växa!
Besök Kivra här!

Föreläsning 22/3 10:40-11:00: Väx med Kivra – En genväg till hela givarbasen
Tänk om det fanns en genväg till fler månadsgivare och minskade kostnader? Ett snabbt sätt att nå en bredare målgrupp? En plattform med oanade möjligheter? Det gör det! 

Sen 2011 har Kivra blivit det självklara valet för de flesta. Idag använder nästan sex miljoner Kivra, och fler ansluter varje dag. Med oss får man en trygg bubbla i ett alltmer osäkert digitalt landskap. Och som avsändare i Kivra får ni helt nya möjligheter. 

Vi vill hjälpa er bli ännu större. Därför erbjuder vi en bred palett funktioner och lösningar för alltifrån ökad insamling till minskade portokostnader. Skapa helt nya format, utmana det traditionella givarbrevet och nå genom bruset. Vi hjälper er!

Den här föreläsningen är helt och hållet till för er. Det handlar om hur vi kan skräddarsy våra tjänster och anpassa dem efter era behov. Med digitala och hållbara lösningar kan ni enkelt optimera er givarbas.

Om Martina Lidberg och Dalibor Belanovic
Martina Lidberg och Dalibor Belanovic är Key Account Managers på Kivra. De drivs av att skapa och utveckla produktiva samarbeten med civilsamhället. Martina är affärsområdesansvarig för civilsamhället, och har lång erfarenhet av att matcha avsändares specifika behov mot Kivras tjänsteutbud. För Dalibor har civilsamhället en speciell plats i hjärtat efter en flerårig tjänst för en etablerad insamlingsorganisation. Där byggde han upp känsla och förståelse för de behov och utmaningar som civilsamhället står inför.

Vill ni öka er insamling? Sänka era kostnader? Nå fler, i alla åldersgrupper? Kanske till och med utmana gamla format? Då är den här föreläsningen för er! Vi ser till att ni lämnar med allt värt att veta om hur Kivra kan hjälpa er växa. 

Lawly

Vi hjälper dina givare att ge en testamentsgåva.
Med vår tjänst på er hemsida blir det snabbt, enkelt och kostnadsfritt för givarna att skriva testamente.

Genom endast en länk kan ni påbörja er tjänst för att kunna få in fler testamentsgåvor. Ni kan följa statistik i realtid och få uppföljning på vilka gåvor ni fått in för att kunna planera framtiden bättre!

Läs mer om Lawly här.

Mailit


MAILIT är er innovativa partner inom digital och tryckt kommunikation. Vi specialiserar oss på att automatisera och effektivisera kommunikationsflöden. Vi blev 2023 utnämnda till Di Gasell och vårt moderna tryckeri finns i Stockholm. Varje dag hanterar vi över 200,000 filer och dokument.

Våra tjänster innefattar:
– Print och kuvertering: Modern maskinpark för att säkerställa en tillförlitlig och kostnadseffektiv produktion.
– Automatiserade kampanjer: Skapa kampanjer som inte kräver manuellt ingripande.
– Portooptimering: Använd era egna portoavtal eller utnyttja våra förhandlade priser, valet är ert.
– Enkel kampanjadministration: Boka och hantera era kampanjer direkt via webben.
– Integrationer med digitala brevlådor som Kivra, m.fl.
– Lösningar för en förbättrade autogiroprocesser.
– Adressköp: Boka och köp adresser till låga och förhandlade priser hos oss.
– Momspaketering till 6% moms.
Genom MAILIT effektiviserar vi era postala försändelser, vilket minskar både kostnader och miljöpåverkan. Vår expertis omfattar hela givarprocessen.

Läs mer om MAILIT här

Mindwize

Mindwize is a creatively driven and data-inspired fundraising agency with 30 years of experience. Mindwize creates fundraising campaigns with impact for non-profit and social enterprise organisations. We do this to make the world a bit better. We help our clients gain more and better donors, and support them in building valuable relationships.

Come visit us at the Insamlingsforum and we will show you how!

We mind your mission!

Read more about Mindwize here.

Multisoft

Multisoft är specialister på verksamhetsnära system där vår passion för automatisering hjälper er organisation att ta bort onödiga och manuella arbetsprocesser så att du och dina kollegor kan fokusera på värdeskapande arbete som gör skillnad.

Med Softadmin® Member får du ett CRM-system speciellt utvecklat för er organisation. Systemet formas efter era dagliga utmaningar, verksamhetsregler och organisationsstruktur så att ni kan ge era medlemmar/givare den uppmärksamhet dom förtjänar.

Läs mer om Softadmin® Member här

Pennybridge

Pennybridge demokratiserar, förenklar och tryggar insamling och förmedling av gåvor sedan 2012.  Vår tjänst återfinns hos stora partners som Tradera, Min Gåva, TargetAid med flera. Vilket innebär att våra anslutna gåvomottagare är tillgängliga för insamling i kanaler med flera miljoner potentiella givare, dygnet runt året runt. Pennybridge arbetar enligt FN:s Global Compact och löpande överskott används för att sänka insamlingskostnaden.

Läs mer om Pennybridge här.

Profundo

Läs mer om Profundo här.

Reaktion

Om Reaktion:
Reaktion är toppvalet för fundraising inom välgörenhet i Sverige, aktivt sedan 2002. Vi specialiserar oss på att öka antalet givare och maximera intäkter för ledande organisationer som Barncancerfonden, SOS barnbyar och Hundstallet, bland andra.

Vårt Erbjudande:
Med skräddarsydd kommunikation ökar vi din förmåga att attrahera nya givare och fördjupa relationer med de befintliga. Vårt mål? Att förbättra din insamlingseffektivitet.

Hur Vi Gör Det:
Vi samarbetar nära för att utveckla en strategi som speglar dina behov. Genom att rikta oss mot den optimala målgruppen med skräddarsydd kommunikation, hanterar vi hela processen från planering till distribution. Vår process är kostnadseffektiv med ditt resultat i åtanke, oavsett om det gäller digitala eller analoga givarresor.

Våra Tjänster:
– Strategiutveckling: Handlingsplaner för att boosta din insamling.
– Kommunikation & Taktik: Budskap som engagerar och ökar donationerna.
– Målgruppsanalyser: Insikter för att finjustera ditt fokus.
– Målgruppsurval: Nå de mest värdefulla potentiella givarna effektivt.
– Personaliserad Kommunikation: Anpassade meddelanden som resonerar med din publik.
– Fullserviceproduktion: Vi tar hand om allt från skapande till distribution över alla mediekanaler.

Med Reaktion får du en partner som inte bara förstår välgörenhetsmarknadsföringens unika utmaningar, utan också hur man övervinner dem för att uppnå märkbara resultat.

Läs mer om Reaktion här

Serv.ly

Softronic

Softronics ambition är att vara ledande när det gäller att erbjuda innovativa digitala lösningar som hjälper företag och organisationer att skapa verklig samhällsnytta. Tillsammans med våra kunder verkar vi för samhällets digitalisering och bidrar därigenom till en mer hållbar framtid. Vi på Softronic hjälper våra kunder att skapa innovativa och driftsäkra digitala tjänster, som skapar mervärde och förenklar människors liv och jobb. Vi agerar för att främja digitalisering genom att anpassa det som kan anpassas och förändra det som inte längre fungerar. På så vis hjälper vi företag, organisationer och samhället i stort, till en högre nivå av hållbarhet och välstånd.

Det är vad vi kallar GoodTech – teknik som gör gott i samhället.

Insamlings- och CRM-systemet Softronic Charity är en kraftfull helhetslösning för exempelvis insamlings- och välgörenhetsorganisationer som behöver hantera gåvor, kampanjer och relationer med givare. Softronic Charity ger en god överblick över verksamheten och en smidig administration, så att kunden fokusera mer på huvuduppgiften – locka nya givare och att utveckla relationen med befintliga givare.

Läs mer om Softronic här

Stem Agency

Stem Agency – Nordens ledande miljö för responsutlösande marknadskommunikation. Vi hjälper organisationer med rekrytering, tillväxt och lönsamma kampanjer.

Hundratals miljoner samlas in genom våra kampanjer och ett stort antal nya givare och medlemmar rekryteras. Allt med fokus på att optimera lönsamheten.

Vi utvecklar avancerade teststrategier och med riktad kommunikation, skräddarsydda erbjudanden och beprövade tekniker säkerställer vi framgång.

Du garanteras en unik upplevelseplattform när du arbetar med Nordens ledande miljö för responsutlösande kommunikation. Tillsammans med våra kunder skapas en dynamik som helt enkelt är både intressant och rolig att uppleva. Och det ger resultat!

Läs mer om Stem Agency här

Streamstone

Streamstone AB är er kompletta partner av digitala relationer. Vi erbjuder konsulttjänster inom projektledning, upphandling och förändringsledning med fokus på digitala verktyg, verksamhetsutveckling och mycket mer.

Våra erfarna CRM- och Marketing Automation-konsulter hjälper er verksamhet att uppnå era strategiska mål och effektivisera era processer. Våra agila coacher och förändringsledningsexperter hjälper er att få med människorna på tåget. Vi specialiserar oss endast på idéburna organisationer. Genom flera partnerskap och samarbeten har vi tillgång till de bästa digitala lösningar och expertisen.

Besök gärna vår hemsida för mer information: www.streamstone.org

Föreläsning 22/3 13:00-13:20: CRM-djungel – hur väljer vi rätt plattform för vår organisation?
Hör Katarina från Streamstone tala om bl.a.:
* Plattform djungel- vilka system/plattformar finns det och deras för- och nackdelar
* Behovsanalys -vilka frågor skall man ställa till sin egen organisation
* Behov vs kompetens
* Leverantör vs partner
* Den gyllene triangeln: Budget/resurser/tid

Om Katarina Krzyzinska
Katarina Krzyzinska, VD på Streamstone har arbetat de senaste 20 åren inom den ideella sektorn. Hon brinner för människors- och verksamhetsutveckling.
Katarina har arbetat bl.a. på BRIS, Naturskyddsföreningen, Hjärnfonden, Cancer- och Allergifonden.
I sina roller som Verksamhetschef, Administrativ chef eller projektledare har hon utvecklat verksamhetsprocesser på både operativ och strategisk nivå. Nu som VD på Streamstone vill hon hjälpa hela den idéburna branschen med den digitala transformationen.

Symplify

Upptäck Symplify – din ultimata partner för effektiv kommunikation och engagemang! Vår omnikanalsplattform är en beprövad lösning för e-post, SMS, app- och webbaviseringar, som har blivit valet för många framstående företag. Vad som sätter oss isär? Vårt passionerade engagemang för välgörenhet.

Vi på Symplify brinner för att stödja välgörenhetsorganisationer och har därför skräddarsytt våra tjänster för att möta deras unika behov. Genom nära samarbeten med ledande organisationer som Cancerfonden, Barncancerfonden, WWF (Sverige), Plan International och många fler har vi bevisat vår förmåga att leverera resultat.

Utöver vår banbrytande kommunikationsplattform erbjuder vi även expertstöd för att utveckla och förbättra er kommunikationsstrategi. Vår gedigna erfarenhet har gett oss insikter och metoder för att omvandla engångsgivare till månadsgivare och skapa djupa, emotionella band med er givarbas.

Vi förstår vikten av snabb implementering och stöder ert team från dag ett för att säkerställa sömlös övergång och maximal effektivitet. Låt oss visa er hur Symplify kan ta ert välgörenhetsarbete till nya höjder. Ta reda på varför Cancerfonden valde att samarbeta med oss – kontakta oss idag för att lära dig mer!

Läs mer om Symplify här

Youcall

Vill du att dina givare ska mötas av professionella och hängivna servicestjärnor? 

YouCall består av ett lag med engagerade medarbetare som vill göra skillnad i människors vardag. Med oss som partner får ni alltid ett proffsigt bemötande av personal som lyssnar och hjälper era givare. Er givarservice är vår hjärteservice, oavsett fråga eller tid på dygnet möts era givare av ett leende och en vilja att hjälpa.

Här är ett citat från en av våra kunder: ”YouCall är en seriös partner och våra givare upplever att det är lätt att få hjälp med sitt ärende och engagemanget lyser igenom”

Är ni en givarorganisation som vill gå hand i hand med en seriös samarbetspartner som gör det med hjärtat? Då hör ni hemma i vår familj!

Läs mer om vår givarservice: YouCall ❤️ Givar- och Gåvoservice – Youcall

Åtta45

Åtta45 är Er partner inom print och media. Ni hittar oss lokalt från norr till söder på 10 orter över hela landet. Totalt är vi ca 200 medarbetare och omsätter runt 500 miljoner.Vi har producerat framgångsrika kampanjer åt Giva Sveriges medlemsorganisationer i över 20 år.

Till vår tidigare verktygslåda lägger vi nu möjligheten för organisationer att välja digitala kanaler för sin kommunikation med sms, mejl, Kivra mm. Du som administratör kan nu jobba i ett system för alla medier och kan på så sätt spara både tid och pengar. Du får också effektmätning online som ger dig total kontroll och möjlighet att göra snabba justeringar samt utföra tester utan besvärlig hantering. En gemensam plattform som ger organisationen möjlighet att enkelt hantera korrektur till jurister, ekonomichef, CRM ansvariga, byråkontakter m.fl.

Vi erbjuder alla givarorganisationer en gratis förstudie för att se hur Inspire kan hjälpa just din organisation.

Naturligtvis ser vi till att minimera portokostnader och hantera momsväxling 6% som är så viktig för en givarorganisation. Vi har också möjlighet att klimatkompensera för din kampanj.  Svanen märkning är sedan länge en självklarhet för oss. Vårt mål är att alltid ha en långsiktig kundrelation och genom åren har vi arbetat tillsammans med många av Givas medlemsorganisationer.

Läs mer om Åtta45 här.