Svenska sällskapet för Medicinsk Forskning

Anna-Karin Andersson

Anna-Karin Andersson är marknads- och kommunikationsansvarig på Svenska Sällskapet för Medicinsk Forskning, SSMF, en ideell förening som samlar in pengar för att ge anslag till lovande medicinska forskare. Tycker att det bästa med jobbet är att bygga relationer med givare. Och tampas med utmaningen att förklara att det kan vara värt att satsa på forskning som man inte vad den ska användas till.

Seminarium: Hur lockar man givare till en okänd organisation när man är solokvist på marknadsavdelningen?

Att arbeta i en mindre organisation ställer krav på att kunna jobba brett och göra smarta prioriteringar. Ta del av verkliga exempel för hur man kan lyckas locka givare med begränsade resurser. Du får svar bland annat svar på:
– Vilka medieval och målgrupper ska du satsa på när du inta kan göra allt utan tvingas välja?
– Vem kan du bolla idéer med om du är ensam i din roll på jobbet?
– Hur kan storytelling och personlig kontakt övertyga givare att stödja din sak?
– Hur tacklar man utmaningen att marknadsföra en okänd organisation med otydligt mål?