Lär känna Johnny Kroneld
Johnny Kroneld, Kommunikation- & Insamlingschef chef på Hundstallet, talar på Insamlingsforum 2025 för att dela med sig av Hundstallets spännande varumärkesresa. Tillsammans med sina kollegor Erika Garmelius, Kommunikationsansvarig och Mia Williamson, Ansvarig Huvudpartner och Event, bjuder de in åhörarna in i varumärkesarbetet samt satsningar på press, opinion och påverkan såväl som företagssamarbeten. Det blir ett inspirerande och tankeväckande seminarium om hur man vet vad som åstadkommer stark effekt på insamling. Vi passade på att ställa tre frågor till Johnny inför seminariet!
Vad skulle du säga är den största utmaningen när det kommer till varumärkesarbete idag?
Det jag både uppskattar mest och ser som den största utmaningen idag är förflyttningen gällande varumärkets löfte. Idag sker förflyttningen från fokus på huvudmålgrupp(er) till att inkludera större samhällsnytta vilket blir mer komplicerat. För att uppfylla större löften måste hela organisationen mobiliseras. En spännande utmaning och möjlighet!
Vad kan deltagarna förvänta sig att lära sig under din programpunkt?
Vi kommer fokusera på hur varumärkesinsatser samverkar med kampanjsatsningar och skapar effekt på insamlingen.
Vad har du för förväntningar på dagen?
Det är så mycket talang på plats, man får ta del av organisationer med väldigt olika utmaningar och lösningar. Det skapar spännande perspektiv.

