Kent Vilhelmsson, digital marknadschef på ETC, medverkar på Insamlingsforum 2025 för att dela med sig om hur ETC utvecklade en egen plattform för crowdfunding som hittills genererat drygt 500 miljoner kronor. Det blir ett inspirerande och tankeväckande seminarium om hur en organisation som traditionellt sett inte arbetar med insamling av gåvor lyckades engagera brett och skapa en plattform för att säkra organisationens finansiering. Det bjuds även på kunskap om hur organisationer kan använda sig av digital marknadsföring för att engagera fler. Vi passade på att ställa tre frågor till Kent inför hans medverkan!
Vad skulle du säga att det viktigaste för ideella organisationer att tänka på när de bygger kampanjer för att skapa engagemang och finansiering genom sociala medier?
Skaffa en mejlstrategi. Sociala medie-trender kommer och går och algoritmer kan förändras över en natt. Men mejltekniken har fungerat i princip likadant i 50 år och är nyckeln till all digital marknadsföring.
Vad kan deltagarna förvänta sig att lära sig under din programpunkt
Förhoppningsvis kan man få lite hopp och inspiration till hur man kan förändra världen med tillsammansmakt. Dessutom handfasta knep och tips för marknadsföring i sociala medier och mejl.
Vad har du för förväntningar på dagen?
Jag hoppas få lyssna på spännande föredrag och kunna lära mig av hur andra värdeburna organisationer arbetar med insamling och digital marknadsföring.
Kent Vilhelmsson kommer hålla i seminariet “Tillsammansmakt för att förändra världen”