Stefan Blomqvist & Anders Edlund

Föreläsning: Att hitta nya trogna givare utan att tappa de befintliga – erbjud nya betalsätt för att öka konverteringen.

Du behöver nå dina givare, nya som befintliga. För att nå fram gäller det att kunna erbjuda det som passar varje individ bäst, vare sig det gäller vilken kanal du kommunicerar i eller vilket betalsätt du erbjuder.

Nyhet: En ny generation återkommande betalningar.
Betalmarknaden handlar mer och mer om realtidsbetalningar och nya tjänster, medan de äldre metoderna banköverföringar och autogiro lever kvar parallellt.

– Vad betyder det här för insamlingar och konverteringar? Hur ska man anpassa sig till de nya betalsätten?

– Hur behåller vi de befintliga givarna samtidigt som vi vill attrahera nya?

– Hur kan man koppla på nya betalsätt till dagens rekryteringskampanjer?

– Kommer autogirot finnas kvar och vad händer framöver?

– Kommer man att kunna skänka månadsgåvor via Swish snart?

Stefan Blomqvist, vd på 21grams och Urban Höglund, vd på Swish (Getswish AB) spanar på betalmarknadens trender och nya lösningar samt visar hur Swish nya återkommande betalning kommer se ut.
Seminariet är för dig som vill hitta smarta metoder för insamlingar anpassade till din målgrupp, både vad gäller digital och fysisk kommunikation. Det är också för dig som vill förstå vikten av att betalsätten du erbjuder kan påverka hur dina kampanjer konverterar. Efter seminariet kommer du att ha en större kunskap om hur olika betalsätt fungerar och vad som händer på området.

Om Stefan Blomqvist
Stefan Blomqvist är vd och grundare av 21grams. Han har mer än 20 års erfarenhet av affärsutveckling och internationell försäljning inom både fysisk och digital kommunikation. 21grams är i lika delar teknikbolag som kostnadseffektiv fysisk och digital distributör, tjänster som Swish-QR, Kivra, e-faktura och mycket mer.

Om Anders Edlund
Anders Edlund är CPO på Swish (Getswih AB).