Sofia Vinsa & Ellen Lidbrink

   

Föreläsning: Nyttja förstapartsdata till fullo i din paid media marknadsföring
Att tredjepartscookies kommer att fasas ut helt till 2025 är ett faktum – och vi står inför en helt ny era inom digital marknadsföring. I takt med att det digitala landskapet förändras, behöver också din digitala strategi göra så.

Under denna föreläsning utforskar vi potentialen av förstapartsdata i betalda kanaler och hur denna data kan bli en strategisk tillgång för segmentering, personalisering och beslut i en värld fri från kakor.

Vi diskuterar bland annat hur förstapartsdata kan skapa djupare kundengagemang genom skräddarsydda kampanjer, ge dig bättre målgruppsinsikter som förenklar det strategiska beslutsfattandet och hur du hands-on kan implementera förstapartsdata i dina digitala medieinvesteringar.

Vi diskuterar även hur en CDP kan möjliggöra skalbarhet ur ett omni-kanalsperspektiv och GDPR:s inverkan på den framtida spårningen.

Om Sofia Vinsa – Digital Strateg & Agency Lead på Remotion
Sofia besitter en djup förståelse för hur man länkar affären till den digitala kundresan med tillväxt och lönsamhet i sikte. Hon brinner för framtidens marknadsföring där sälj, marknad och IT lever i symbios med varandra vilket visar sig tydligt i hennes arbete med både B2B som B2C bolag. Hennes erfarenhet sträcker sig både nordiskt och globalt med företag inom retail, e-handel, franchise, finans, SaaS och IT för att nämna några

Om Ellen Lidbrink – Paid Specialist på Remotion
Med sin spetskompetens inom performance marketing och analytics och har Ellen hjälpt både svenska, nordiska och globala företag med sin tillväxt och lönsamhet via affärsdriven annonsering i sociala medier & sök, display. Ellen delar kontinuerligt med sig av sin djupa tekniska kompetens och insikter för att guida företag genom den föränderliga terrängen inom marknadsföring i en värld där traditionella cookies står inför utmaningar och förändringar.