Sara Karlsson & Jonas Karlsson

         

Föreläsning: ”Ta kontroll över användningen av varumärket, nå ut till nya potentiella givare och möjliggör ökade intäkter”

Tänk dig ett kraftfullt verktyg som ger er varumärkeskontroll, möjliggör kommunikation med nya givare utanför de vanliga kanalerna och skapar förutsättningar för att öka era intäkter. Med bara ett knapptryck kan du uppdatera material för alla användare, förnya ditt budskap och samtidigt maximera exponeringen. Låter det för bra för att vara sant? Verktyget finns faktiskt och används dagligen av Barncancerfonden.

Föreläsningen kommer att ge dig konkreta idéer om hur din organisation kan digitalisera och utveckla insamlingsprocessen på ett nyskapande sätt. Vi kommer tillsammans att utforska Barncancerfondens innovativa satsning som har genererat möjlighet till ökade intäkter, ökad exponering, förbättrade företagsrelationer och ett starkare varumärkesskydd.

Under föreläsningen kommer vi visa hur Barncancerfondens verktyg:

– Säkerställer korrekt användning av varumärke, logotyp och masterbrand samt definiera vilka som har rätt att nyttja dem
– Hjälper er att nå potentiella givare som traditionella kanaler inte når
– Bidrar till effektiv kommunikation av organisationens budskap
– Förenklar för företag som stöttar genom att tillhandahålla uppdaterat innehåll.
– Möjliggör för företag att co-branda sig med er och samtidigt bibehåller kontrollen.
– Ökar intäkter genom att ”tvinga” till köp och skapar fler aktiviteter när materialet inte längre är aktivt.
– Hjälper er att undvika att varumärket används gratis eller felaktigt och får möjlighet att stänga av material genom påminnelser och starka uppmaningar.

Avslutningsvis kommer vi att dela resultat i form av siffror och relationer. Vi vill inspirera och dela med oss av våra erfarenheter till andra inom branschen. Låt oss gemensamt utforska de möjligheter som finns med verktyget!

Föreläsning vänder sig till dig som arbetar med insamling och/eller företagssamarbeten, men även den nyfikne IT-ansvariga och analytikern som vill veta mer om innovativa tekniska satsningar. Gäller även dig som vill få insyn i Barncancerfondens arbete kring ämnen som möjlighet till ökade intäkter, varumärkeskontroll och företagssamarbeten.

Om Sara Karlsson:
Sara Karlsson arbetar som enhetschef på Företagsinsamling & Givarservice och har under de senaste fem åren arbetat på Barncancerfonden. Innan sin nuvarande roll kommer Sara från näringslivet med en omfattande bakgrund inom försäljning och tillväxt.

Om Jonas Karlsson:
Jonas Karlsson är IT-projektledare och fokuserar till stor del på innovation, användarvänlighet och effektivisering av flöden och processer. Han har utöver IT-projektledning jobbat med affärsutveckling, marknadsföring och försäljning.